Het 1-op-1 gesprek: De beste vragen

Als leidinggevende is 1-op-1 contact met iedere medewerker één van de vier cruciale zaken in onzekere tijden. Zit je in zo'n onzekere tijd en vind je het niet altijd makkelijk ...
Verder Lezen

De circle of influence van Covey: nuttig in crisistijd

Als leidinggevende is "jezelf staande houden"  één van de vier cruciale zaken die jij te doen hebt in deze Corona crisis - en in iedere onzekere tijd. Zorgen voor jezelf, ...
Verder Lezen

You don’t have to be involved in everything…

Taking care of yourself is one of the four crucial things you have to do (as a manager and as human being) in this Corona crisis. Take care of yourself ...
Verder Lezen

Everybody is different; The four main Social Styles

Do you recognize this? With some people you seem to level straight away, with other people it seems to take a bit longer or it seems you never get in ...
Verder Lezen

Coaching co-workers with GROW

Do you recognize this? Someone at work comes to you with a problem or frustration and you really don’t know what to do with it? You want to help, but ...
Verder Lezen

The peacemaking pyramid: Building a better relationship with your employees

Troubled managerial-employee relationships seem to be getting even worse at the moment, in times of crisis and remote management. That is difficult ....... and at the same time this distance ...
Verder Lezen

Van los zand …. naar teamverband

Mensen willen weten dat ze er toe doen. Als medewerkers zien hoe ze bijdragen aan resultaat, draagt dat bij aan hun functioneren. Hieronder een eenvoudige oefening waarmee je ervoor kunt ...
Verder Lezen

4 cruciale factoren om grip te krijgen op het realiseren van strategische doelen

De grootste uitdaging van een leider is niet het formuleren van een strategie, maar het zorgen voor een goede uitvoering ervan. Strategische ideeën genoeg, dat merk ik ook regelmatig bij ...
Verder Lezen

Het is hier geen kleuterklas!

 Medewerkers die hun volwassenheid aan de kapstok lijken te hangen als ze binnenkomen, gedrag dat 'eigenlijk' niet kan, leidinggevende na leidinggevende die stuk loopt op het team, mensen die geen ...
Verder Lezen

Zonder koffie wordt het niks

Als er geen koffie is, de printer het niet doet, je geen goede werkplek hebt, als het management niet communiceert, mensen zich niet aan afspraken houden, ……. Daar kun je ...
Verder Lezen

Eerlijk is niet iedereen hetzelfde geven

Hoe faciliteer je als leidinggevende dat iedereen juist datgene krijgt wat hij of zij nodig heeft om optimaal te functioneren? Individueel leiding kunnen geven is een onmisbare vaardigheid. Eerlijk is ...
Verder Lezen

Vraag vissen niet om in bomen te klimmen

Volgens Gallup onderzoek is ruim meer dan de helft van onze medewerkers niet zo 'engaged' als we zouden willen. En dat komt voornamelijk door hun leidinggevende. Dat is niet zo ...
Verder Lezen

Op een slechte bodem groeit niet veel

Heb je te maken met leidinggevenden die beter leiding moeten gaan geven, maar gaat het ondanks training en coaching nog steeds niet beter? Kijk dan ook eens scherp naar de ...
Verder Lezen

In 3 vragen naar kernwaarden die wél werken

“Nou hebben we zoveel aandacht besteed aan heldere doelen en kernwaarden en nog staan de neuzen niet dezelfde kant op! Beslissingen duren veel te lang, er worden verkeerde beslissingen genomen, ...
Verder Lezen