
Drie factoren die je zicht op je eigen waarden vertroebelen
Als je je bewust bent van je waarden is het gemakkelijker om beslissingen te nemen in relaties, in je werk, in dagelijkse situaties. Als je je waarden weet, kun je ...

Hou jezelf echt scherp als leidinggevende – met 5 dagelijkse vragen
Groeien in leiderschap is verandering van je gedrag als leidinggevende. Nou is veranderen best simpel…..maar niet eenvoudig. Als het vanzelf ging, deed je nu al wel wat je eigenlijk zou moeten doen. Hoe ...

Leestip: The power of full engagement (Altijd scherp)
Het beheren van energie, in plaats van tijd, is de sleutel tot betere prestaties en persoonlijk welzijn. We leven in een snelle en digitale tijd. We hebben haast en veel ...

Hoe voorkom je als leider het Grapperhaus effect?
Heb je als leider niet de impact die je wilt hebben? Levert het niet de resultaten op die je zoekt, terwijl je rugzak vol genoeg zit met know-how? Dan is ...

Voor de succesvolle leider is eerlijke feedback even schaars als broodnodig
Als je het niet organiseert, wordt de feedback die je als leider krijgt, steeds minder naarmate je stijgt op de ladder. En dat is niet per sé omdat jij steeds ...
Speaking up without conflict- with the SBIA model
Sometimes it has to happen; speak up and hold someone accountable on an agreement made. Sometimes things don't go as they're agreed. If it's important to you (or your work), ...

Team-development in times of crisis – help!
It looks as if the Corona crisis has thrown our team back a long way, like we're back in the Forming phase. What does that require from me as a ...

Teamontwikkeling: Zonder wrijving geen glans?
Teamontwikkeling - hoe dan? "Ik heb stuk voor stuk prima mensen in het team….. En toch loopt het niet lekker. Het proces niet, en de sfeer kan ook stukken beter ...

The best questions for your one-on-one conversations
As a manager, 1-on-1 contact with each employee is one of your most crucial tasks . To help you with this, please find an updated selection of "The best questions ...

Het 1-op-1 gesprek: De beste vragen
Als leidinggevende is het 1-op-1 gesprek met iedere medewerker één van de belangrijkste taken die je te doen hebt. Het geeft je het platform om steeds bewust te zijn van ...

De circle of influence van Covey
Als leidinggevende is "jezelf kunnen leiden" één van je belangrijkste competenties. Zorgen voor jezelf is cruciaal om er te kunnen zijn voor je team en de juiste keuzes te maken ...

You don’t have to be involved in everything…
Taking care of yourself is one of the four crucial things you have to do (as a manager and as human being) in this Corona crisis. Take care of yourself ...

Everybody is different; The four main Social Styles
Do you recognize this? With some people you seem to level straight away, with other people it seems to take a bit longer or it seems you never get in ...

Coaching co-workers with GROW
Do you recognize this? Someone at work comes to you with a problem or frustration and you really don’t know what to do with it? You want to help, but ...